Q-leveransbolaget foodora har inlett ett samarbete med Deliverect. Genom bolagets nydanande teknik kommer nu beställningar via foodora till restauranger och butiker bli sömlös och till hundra procent digital, därmed kan q-handeln blir ännu snabbare. Hemleverans på mindre än 30 minuter från butik är här för att stanna.

Tidigare har en manuell process krävts av exempelvis restaurangen, och beställaren har i sin tur fått en bekräftelse efter den manuella processen genomförts. Genom Deliverects teknik blir nu beställningskedjan fullt digital, vilket innebär att kunden får bekräftelse samtidigt som restaurangen får ordern. Hemleverans sker mycket kort därefter.

– Som marknadsledande inom q(quick)-handel vill vi ge landets alla restauranger och butiker tekniska förutsättningarna att tillgodose kunden på den snabbaste och effektivaste tiden. Idag vill kunden ha en snabb process och hemleverans, säger Hans Skruvfors och fortsätter;

– Genom våra muskler ger vi nu det lokala näringslivet möjlighet att båda vässa sin digitala affär samt optimera beställningarna. Min förhoppning är att en effektiv och digital process kan ge företagen en skjuts framåt, speciellt i en tid där många gemensamma krafttag behövs för att hjälpa det lokala näringslivet, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

– Vårt uppdrag är att hjälpa servicebranschen att utmärka sig digitalt inom hemleverans av mat. Vi samarbetar med foodora och hjälper restaurangägare att optimera sina onlinebeställningar genom deras kassasystem. Speciellt under dessa tider behövs teknik för att stötta den digitala försäljningen, och det är det vi kan erbjuda, säger Jerome Laredo, CRO Deliverect.

Deliverect blir tillgängligt för alla landets restauranger, och i ett senare skede även för butiker som anslutit sig till foodora för q-handeln.