Från och med idag kan man åtnjuta tre nya goda grillkorvar i butiker runt om i landet. Limited edition-korvarna är producerade av Gudruns och innehåller Tabasco sauce flavor. Samarbetet är något djupare än vanligt då man också fått tillåtelse att använda den välkända Tabasco-loggan på förpackningarna. Samarbetet är det första i sitt slag på bra mycket länge säger Christian Sandberg, ansvarig projektledare och produktchef OOH hos Arvid Nordquist.

Resultatet är ett samarbete mellan Arvid Nordquist (som är agenturen för Tabasco i både Sverige och Finland) och korvproducenten Gudruns som är kända för sina premium och välsmakande korvar. Tabasco har inte bara använts som ingrediens för att sätta lite sting på korvarna utan Tabasco har även en förmåga att lyfta fram och förstärka andra komponenter i råvaran.

LÄS OCKSÅ: Äntligen grillsäsong

Samtliga limited edition-korvar innehåller Tabasco sauce flavor och kommer att finnas i tre smaker: jalapeno & cheddar, koriander & citron och en vanlig grillkorv.

– Vi fick frågan från Arvid Nordquist om att få använda en av världens största smaksättare i våra produkter samt göra en co-branding. Efter en del produktutveckling tog vi fram tre grillkorvar som kommer att passa utmärkt till grillsommaren. Det var inte svårt att säga ja till ett samarbete, för det kan inte bli annat än succé, säger Anna Lindberg, Försäljningschef Foodservice, Gudruns

Projektet är en del i en större satsning som Arvid Nordquist gör för deras OOH-verksamhet där HORECA (Foodservice) och industrikanalen ingår. Samarbetet är ett resultat av ett bra samarbete mellan marknads- och säljavdelningarna hos oss framhäver både Christian och kundansvarig Pelle Ekström på Arvid Nordquist. För att göra detta möjligt har vi även lanserat två nya Tabasco-produkter här i Sverige. Två produkter som är anpassade för just matproduktion. Det är två högkoncentrerade varianter av den annars så välkända Tabasco original 57 ml varianten som finns överallt.

LÄS OCKSÅ: Lägg kyckling på grillen

– Det är avsevärt enklare att göra affärer när man har ett så fantastiskt varumärke i sin produktportfölj. Vi erbjuder inte bara unika produkter utan även ett av världens starkaste varumärken, säger Pelle Ekström, KAM Industri och produktionskök, Arvid Nordquist