För att bli mer strategiska samt öka fokus på mätbar effekt i sin marknadsföring väljer City Gross OMD som ny partner för mediebyråsamarbete, skriver man i ett pressmeddelande.

Vi sökte en mediebyråpartner som både kan leverera avseende de kompetensområden för samtliga delar inom mediebyråtjänster inklusive martech, men som även matchar City Gross kultur där hållbarhet, innovation, resultat och proaktivitet är viktiga faktorer som måste finnas hos en byråpartner, säger Jonas Gunnarsson, mediestrateg på City Gross.

OMD har visat att de har en övergripande dokumenterad affärs- och mediestrategisk höjd. De har också påvisat att de har förmågan att sätta sig in i vår affärstruktur samt i våra utmaningar, säger Jonas Gunnarsson.

I samarbete med Engage Marketing har City Gross genomfört en strukturerad upphandling av byråer, där sex valdes ut initialt, men där OMD till sist valdes för det framtida samarbetet med City Gross. Bland kriterierna som fanns med i upphandlingen ingick bland annat att mediebyrån skulle kunna visa på en hög strategisk nivå samt förståelse för dagligvaruhandeln och hur City Gross ska driva trafik både till e-handel och fysiska butiker.

Fredrik Eriksson, CEO på OMG tillägger:

Att få möjligheten att arbeta tillsammans med City Gross på deras ambitiösa framtidsresa är väldigt spännande. Under upphandlingen har det visat sig att vi är en väldigt bra match kulturellt och att vi har en gemensam syn på hur kommunikation och marknadsföring ska utformas för att driva affärsvärde och tillväxt vilket är nycklarna för ett starkt partnerskap. Det är fantastisk kul att få välkomna City Gross till OMD.