Henrik Eriksson tillträder som ny Försäljningsdirektör retail på Orkla Foods Sverige med det övergripande ansvaret för bolagets försäljning till dagligvaruhandeln med bland annat varumärken som Felix, Abba, Anamma, BOB och Paulúns.

Henrik Eriksson har jobbat på Orkla sedan 2013 och kommer senast från en roll som Direktör för FoodSolutions, för Orkla Foods Sverige, vilket innebär ansvar för försäljningen inom foodservice, industri & export.

– Det är med stort förtroende jag välkomnar Henrik i sin nya roll. Med den långa erfarenhet Henrik har inom bolaget och sin bakgrund inom både marknad som sälj och det dedikerade team han har omkring sig får vi en mycket stark försäljningsorganisation, säger Henrik Julin, VD, på Orkla Foods Sverige.

– Jag ser med stor spänning och ödmjukhet fram mot min nya roll, att få ansvar för Orkla Foods Sveriges retail försäljningsavdelning med en av Sveriges starkaste säljorganisationer och en portfölj fylld med svenska folkets favoritvarumärken, säger Henrik Eriksson, ny Försäljningsdirektör Retail på Orkla Foods Sverige.

Henrik tillträdde sin nya tjänst den 1 augusti. Henrik Eriksson kommer tills vidare även vara tf i sin gamla roll för FoodSolutions till dess hans efterträdare är utsedd.