Ulrika Wallin har utsetts till ny CMO på Linas Matkasse Group. Hon ansluter till bolagets nordiska ledningsgrupp och ansvarar för samtliga sälj- och marknadsaktiviteter i både Sverige och Norge. 

Ulrika Wallin kommer till Linas Matkasse Group med 20 års erfarenhet av arbete inom marknadsföring och digital försäljning. De senaste 10 åren har hon fokuserat på digitala tjänster och prenumerationsbaserade produkter inom tv och video on demand som marknadschef på Bonnier Broadcasting (C More, TV4 och TV4 Play) och som digital marketing manager på telekombolaget Tele2. Senast kommer hon från en tjänst som CMO på det digitala spelbolaget Paf Multibrand Limited. Tidigt i hennes karriär arbetade hon med eventmarknadsföring och radio (bland andra MTG Radio).

Walker Kinman, vd på Linas Matkasse Group, välkomnar rekryteringen av Ulrika Wallin.

– Det gläder mig att en person med Ulrikas kaliber ansluter till vår ledningsgrupp. Bolaget har de senaste två åren genomgått stora förändringar som har öppnat upp nya möjligheter för oss inom marknadsföring och digital försäljning.

– Med Ulrikas erfarenhet och ledarskap hoppas vi kunna påskynda positiva förändringar i kundupplevelse samtidigt som vi knyter an bättre till nya kunder. Dessutom innebär det här en möjlighet för oss att ytterligare förstärka tre redan starka varumärken och dess position på marknaden, säger Walker Kinman. 

Ulrika Wallin ser fram emot att tillsammans med övriga kollegor bidra till en fortsatt lönsam tillväxt på samtliga nordiska marknader.

– Jag är oerhört glad att få börja arbeta på Linas Matkasse Group och med den resan som ska göras. Det är en förmån att få arbeta med en produkt som underlättar vardagen för väldigt många kunder och bidrar till att barn och vuxna äter bättre mat. Hållbarhetsaspekten med mindre matsvinn och utvalda leverantörer av närodlad mat ger mig en extra glädje i att gå till jobbet, säger Ulrika Wallin.