Lönneberga utökar sitt populära grillsortiment med två färdigkryddade kycklingnyheter av 100% svensk kyckling. Ett spett med smak av chili och ingefära och mör lårfilé med chipotle. Nytt för i år är en färdig glaze som medföljer lårfilén och ger en extra smakdimension till grillningen.

Snart är den här, grillsäsongen. Bästa tiden på året om du frågar Lönneberga. För dem drar det igång redan vecka 16 då grillsortimentet är tillbaka i butik – i år med två smakrika kycklingnyheter och nyheten glaze till en av dessa för att maxa grillningen.

– De färdigkryddade nyheterna och den nya glazen lyfter sommarens grillning ännu ett snäpp utan att krångla till det. Det ska vara enkelt att samlas kring god mat, säger Lisa Tagesson, Brand Marketing Manager, Lönneberga.

Gabriel Jonsson, ambassadör för Lönneberga och Sveriges mästerkock 2019.

– Det är mycket smak och en del hetta i årets nyheter, riktigt gott. Jag kombinerar dem med lätta citrustoner och mycket grönt i tillbehören för bra balans, säger Gabriel Jonsson, ambassadör för Lönneberga och Sveriges mästerkock 2019.