ANNONS

Den Göteborgsbaserade glassproducenten anställer Mia Nilsson som försäljningschef för dagligvaruahandeln. Mia har verkat hela sitt yrkesmässiga liv inom DVH och kommer senast från Midsona.

Som försäljningschef kommer Mia ansvara för försäljningen mot samtliga DVH butiker i landet och företagets säljkår som i dagsläget består av fyra säljare. Två nya kollegor i säljande befattning kommer under hösten 2022 att rekryteras i nya geografiska marknader.

Mia startade sin Lejonet & Björnen resa redan 2010 Och var med och byggde upp försäljningen tillsammans med VD Katarina Mild fram till 2013. Nu 9 år senare, är hon tillbaka.

– Det känns både roligt och spännande att vara tillbaka på Lejonet & Björnen men nu i en ny roll som försäljningschef. Jag kan varumärket och dess produkter och ser framemot att med ny kompetens och erfarenhet vara med och utveckla och driva försäljningen på både befintliga och nya marknader, säger Mia Nilsson, Försäljningschef Lejonet & Björnen.

– Jag brinner för att träffa kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affärer. Under mina år som säljare har jag insett vikten av team-känslan och sett kraften och genomslaget i att göra det tillsammans. Jag ser mycket framemot att fortsätta bygga laget på Lejonet & Björnen, fortsätter Mia.

Lejonet & Björnen säljer till samtliga kedjor inom dagligvaruhandeln och har sin största försäljning i Göteborg & Stockholm med omnejd.

– Vår ambition är att fortsätta växa och ta mer plats på den svenska glassmarknaden med vår premiumglass. Vi upplever en ökad efterfrågan på svenskproducerade produkter och att konsumenter idag blir alltmer medvetna och ställer högre krav på innehållet, där fyller vår produkt, gjord på endast naturliga råvaror i Göteborg, en viktig plats i frysdisken, säger Katarina Mild, VD & Ägare Lejonet & Björnen.

– Vi är väldigt glada över att välkomna Mia tillbaka till oss på Lejonet & Björnen. Vi vet hennes kvaliteter, passion och engagemang för vårt företag och våra produkter. Med Mias långa och samlade erfarenhet inom DVH kommer vi kunna ta nästa steg i att stärka vår position och ta nya geografiska marknader, avslutar Katarina Mild, VD & Ägare Lejonet & Björnen.

ANNONS