foodora lanserar foodora fulfillments, en tjänst där foodora hjälper kunder med lagerhållning, paketering och leverans till slutkund. Syftet med tredjepartslogistiken är att vässa samarbetspartnernas digitala affär runt om i hela Sverige.

foodora har snabbt gått från hemleverans av restaurangmat, till att växa och bli den första och största q-handelsplatsen dit kunderna vänder sig för att köpa allt från de senaste tekniska prylarna till köksprodukter. Genom foodoras plattform kan nu aktörer även använda sig av foodoras lagerhållning med snabb hemleverans till kunder på 30 minuter, måndag till söndag.

Genom traditionell tredjepartslösning (3PL) adderar foodora nu en helhetslösning i form av lagerhållning, paketering och vidare distribution till slutkund. foodoras styrka är att bolaget finns där kunderna är, vilket möjliggör att traditionell e-handel går över till tredje generationens digitala handel, q-handel som innebär snabb hemleverans.

– Samarbetspartners lagerhåller sina produkter i foodora market, där produkterna även packas och skickas iväg till kunderna. Syftet med foodora fulfillment är att hjälpa företagen att skala upp sitt företag och nå fler kunder, då foodora idag täcker 90 procent av Sverige, säger Hans skruvfors och fortsätter;

– Sedan jag tog över ledningen för foodora, har min ambition varit att bredda foodora och att göra det snabbt. Vi letar hela tiden efter nya möjligheter att hjälpa våra partners att växa. Det finns enorm potential för foodora att hjälpa till här och insatserna ska alltid syfta till att stötta näringslivet och samhället. Jag vill att våra samarbetspartner ska växa med oss, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

foodora markets kommer expandera kraftigt under 2021, därigenom kommer lagerhållning finnas på fler platser i Sverige inom kort.