ANNONS

Peter Holm, idag försäljningschef på Willys, har rekryterats som ny vice vd och affärsområdeschef för märkesvara & affärsanalys på Dagab Inköp och Logistik.

Peter har en gedigen bakgrund inom dagligvaruhandel, bland annat som vd för Santa Maria, Brämhults och Löfbergs Lila. Peter kommer att ingå i Dagabs företagsledning och rapportera till Dagabs vd Nicholas Pettersson.

– Det känns jättekul att kunna välkomna Peter till Dagab. Vi har ju jobbat ihop länge och Peters affärskunnande och sakkunskap i kombination med hans ledaregenskaper kommer att bidra till Dagabs fortsatta utveckling. Hans bakgrund täcker in både exekutiva befattningar i leverantörsledet och kedjeperspektivet från Willys, vilket gör honom extra väl lämpad för den roll han nu ska axla hos oss. Det känns fantastiskt bra, säger Nicholas Pettersson.

Affärsområdet märkesvara & affärsanalys ansvarar för att hålla ihop det totala kategoriarbetet för koncernen. I det ingår att säkerställa ett effektivt och attraktivt sortiment och kommersiella villkor anpassat för varumärkens respektive kunderbjudande. Inom affärsområdets ansvar ligger också avancerad analys som utgör en avgörande och central roll i arbetet med att sätta kunden i centrum.
 
– Jag är både stolt och glad över mitt nya uppdrag på Dagab. Det motiverar mig att få fortsätta utveckla kunderbjudandet, men nu med alla Axfoods särskiljande matkoncept för ögonen. Med stor respekt för det arbete som märkesvara- & analysteamet har åstadkommit ser jag fram emot att bygga vidare och utveckla affärsområdet tillsammans med mina nya kollegor och medarbetare. Det blir både givande och utmanande.

Peter Holm tillträder sin nya roll senast den 1 juni 2020. Fram till dess går Gustav Rettler, i dag analyschef Dagab, in som tillförordnad affärsområdeschef.  Peter Holm efterträder Simon Marqulies som från 1 februari är ny vd för Hemköp.

ANNONS