Nu lanseras Sorundahallarnas nya butikskoncept för Martin & Servera Restaurangbutiker skriver man i ett pressmeddelande. Det riktar sig lika mycket till butikernas restaurang- och cafékunder som till hemmakockarna bland Matklubbens medlemmar.

Under konceptnamnet Lite mer utvalt med tillhörande butiksdesign samlar Martin & Servera Restaurangbutiker aktuella och spännande produkter från Sorundahallarna. Sortimentet kommer att vara levande och säsongsbaserat. Det blir ett skyltfönster för nyheter och unika produkter av hög kvalitet.

– Att vi inom koncernen har både butiker och specialistgrossister är något vi vill dra nytta av. Genom den här satsningen når Sorundahallarna ut till en bredare målgrupp, dels till Restaurangbutikernas kunder – mindre restauranger och caféer som vanligtvis inte köper varor direkt av oss, dels till de 26 000 matintresserade privatpersonerna som är medlemmar i kundklubben Matklubben, säger Kenneth Hellberg, försäljningschef på Grönsakshallen Sorunda.

Det här är ett samarbete som verkligen ger nytta för alla inblandade. För Restaurangbutikerna som kan erbjuda ett unikt sortiment som inte finns hos andra leverantörer, för Sorundahallarna som når fler kundsegment och för butikernas kunder som får tillgång till produkter som annars är svåra att komma åt.

– När vi vill erbjuda våra kunder något riktigt speciellt, då ringer vi våra vänner på Grönsakshallen Sorunda, Fiskhallen Sorunda och Fällmans Kött och ber dem välja ut spännande produkter av hög kvalitet. Därför valde vi att kalla konceptet Lite mer utvalt, berättar Charbel Gabbour, verksamhetschef Martin & Servera Restaurangbutiker.

I butikerna kommer Lite mer utvalt att ramas in tydligt med hjälp av en speciellt framtagen butiksdesign som ger en känsla av genuint hantverk och respekt för råvarorna.

– Vi är stolta över den kunskap och det utbud som Sorundahallarna erbjuder. Vi vet också att våra kunder gillar när vi kan tipsa dem om bra produkter, säger Charbel Gabbour.