Det svenska funktionsdryckesvarumärket NOCCO kickar igång det nya året med en smakfull överraskning för alla som strävar efter ökad fokus och energi under 2024. Den senaste tillskottet i NOCCO-familjen är den sockerfria och koffeinberikade drycken NOCCO Focus Grand Sour, en kombination av syrliga citroner, söt fläder och en hint av äpple.

Svenska funktionsdryckesvarumärket NOCCO

Målet? Att stötta människor i att upprätthålla sina nyårslöften och fokusera på framgång under det kommande året. Bella Jordansson, Marketing Activation Manager för NOCCO, delar entusiastiskt insikter om den senaste tillskottet.

– Många inleder det nya året med att dra igång nya projekt, sätta nya mål eller att skapa nya rutiner. NOCCO Focus Grand Sour är för de som vill upprätthålla detta och fokusera på det som ligger framför dem under året.

NOCCO Focus Grand Sour, utöver sin uppfriskande smakprofil, innehåller 180 mg koffein för att förbättra koncentrationen och öka uthålligheten. Dessutom är drycken berikad med vitaminer som B12, niacin och B6 för att minska trötthet och utmattning. Ingredienser som grönt te-extrakt, folsyra och biotin kompletterar den imponerande formeln.

Den nya smaken kommer att vara tillgänglig i butiker över hela Sverige och digitala återförsäljare de kommande veckorna. Men inte bara det; NOCCO Focus Grand Sour gör sitt internationella debut i Finland, Estland, på Island och i Storbritannien.

Just nu är NOCCO på plats i Göteborg som officiell dryckespartner till junior-VM i ishockey, och lanseringen av Grand Sour firas med stil. En Tiktok-turné på gym runt om i Sverige, provsmakning och en omfattande sociala medier-kampanj väntar också runt hörnet.

– Med Grand Sour-kampanjen vill vi visa att NOCCO är med på resans gång, oavsett vad målet är. Så länge det krävs hårt arbete och ett ökat fokus kan man räkna med att NOCCO är med och stöttar, avslutar Jordansson.

Text: Redaktionen – Butiksnytt