ANNONS

Fjällbrynt, ett av Sveriges mest anrika livsmedelsvarumärken är på en innovationsresa mot en modernare mjukost. Den nya heta nyheten Spicy Tuna är mjukosten med tonfisk, ett sting av sriracha och en attraktiv smaksensation enligt testerna.

Tips är att bred den på en toast tillsammans med jalapeño och picklad rödlök. Ringla över äggmackan. Fördela på surdegsbröd och toppa med avokado och tomat.

I sommar är det inte bara solens hetta du kan njuta av. Den nya smakhöjaren Spicy Tuna ger både frukosten, mellanmålet,
utflykten och campingen samma bekvämlighet, men med lite mer sting.

– Samtidigt som vi är stolta över att ha en naturlig plats i det svenska folkhemmet de senaste 80 åren, är vi minst lika exalterade över att ha påbörjat vår innovationsresa för Fjällbrynt. Vi vet att många konsumenter är ute efter variation, inspiration, moderna smaksättningar och bekvämlighet i sin vardag där smaken är av yttersta vikt. Spicy Tuna är vår nya produkt som löser just dessa behov, säger Putzi Müller-Rienzburg, Brand Manager på Fjällbrynt.

Spicy Tuna är den första produkten med syfte att bredda utbudet av smaker för både mjukostälskaren och den oinitierade, både hos de äldre och de yngre.

– Vi tänker på alla som vill ha ett gott pålägg – och lite mer utrymme för vardagsglädje. Fjällbrynt har en övertygelse om att mjukost med rätt råvaror och 100% svensk ost stärker kvaliteten och lyfter produkten. Att Spicy Tuna blir den nya medlemmen i vår produktfamilj stärker bara vår ambition om att välja rätt mjukost i hyllan, med ett brett och gott utbud för alla preferenser.
Spicy Tuna lanserades den 10 maj och finns i matbutiker runtom i hela Sverige.

ANNONS