Under flera år har Candy Peoples utseende och grafiska profil halkat efter i det interna marknadsarbetet, och företagets inriktning har skiftat från en tydlig B2B till en mer fluid position med en fot i varje del av branschen. Under hösten 2020 när tillvaron bromsade in pga den globala pandemin så såg Candy Peoples marknadsavdelning sin chans att utnyttja det vakuum som uppstod. Därför kan vi nu stolt presentera vårt nya utseende tillsammans med en ny hemsida!
Candy People anser att godis är en produkt fylld av glädje och möjligheter, och har känt att vårt tidigare utseende inte förmedlat detta. Nu är det dags att avbilda företagets själ, sprakande lekfullhet och passion samtidigt som marknadsavdelningen har balanserat och förvaltat ett visst mått av tradition.
– Vi har länge funderat på hur vi vill se ut utåt för att konsumenterna ska få en rättvis bild av oss som företag och för att sprida andan som finns hos Candy People. Detta har gjort att vi landat i ett formspråk som representerar Candy People idag – modernt, färgstarkt och roligt. – Johan Bergsten, Grafisk Formgivare
– Då all vår marknadsföring idag görs på digitala plattformar så var det ett naturligt steg i vår kommunikation att uppdatera företagets utseende och hemsida. Det är kul att kunna spegla Candy People på ett mer rättvist sätt. – Hannah Mattsson, Head of PR och Grafisk Formgivare
Den nya och uppdaterade hemsidan har fått ett fylligare innehåll med tydligt gränssnitt så att både privatpersoner, säljare, samarbetspartners och grossistkunder lätt ska kunna hitta den informationen de söker. Det nya innehållet gör det även lättare för besökaren att lära känna företaget och får en helt ny transparent inblick i Candy People. Även färger, bildspråk och tonalitet har uppdaterats för att ge en rättvisare bild utav glädjen och lekfullheten vi på Candy People känner för konfektyr.
– Jag är väldigt glad och stolt över vår nya hemsida och det ska bli så kul att få visa upp den för våra framtida samarbetspartner. – Trang Nguyen, Digital Marketing Coordinator