ANNONS

Vembla, Mat och Butiksleverans på 60 minuter, har av magasinet EU-Startup.com blivit utsedd som en av de mest lovande startups i Sverige 2021. På denna ärofyllda lista finns bl.a varumärken som elscooter bolaget Voi och Estrid som tillverkar rakhyvlar för kvinnor.

Vembla växer för varje vecka och är väl positionerad med sin tjänst. Tjänsten gynnas starkt av den enorma tillväxten i branschen som generellt fortsatt står inför en stor tillväxtpotential och får nu en rejäl skjuts av Corona-läget.

Av vissa beskrivs Sverige som ”den sanna jetmotorn” bland den nordiska tekniska scenen och Sverige växer sig långsamt fram som en av Europas konkurrenter till USA: s Silicon Valley. Anledningarna är världsberömd teknikutbildning, balans mellan arbete och privatliv och nödvändiga resurser för att bygga globala företag. Framgångarna med Skype, Spotify och King (Candy Crush) har banat väg för ett blomstrande startekosystem och en startkultur som är mycket attraktiv för blivande entreprenörer skriver EU-Startup.com som är det ledande online magasinet om startups i Europa.

Med Vembla kan du göra din handling bekvämt från soffan och du undviker också att vara i butiker i det rådande Corona läget. Till skillnad mot många andra online aktörer där du ibland behöver vänta i flera dagar för att få hem din mat, finns Vembla för dig inom 60 minuter. Allt du behöver är vår app.

Vembla servar för närvarande endast inom tullarna och med ytterligare nya butiker kommer vi kunna leverera ännu snabbare och chansen att just din favorita lokala butik finns i vår app är nu ännu större. Under 2021 planerar man även att expandera tjänsten utanför tullarna.

Om Vembla:

Vembla kopplar samman lokala butiker med kunder för att underlätta folks vardag och de lokala butikerna. Tjänsten lanserades i mars 2020. Via Vemblas app kan kunder både kommunicera direkt med butiken och shoppers för att att beställa och få hemleveranser av matvaror och apoteksprodukter inom 60 minuter. Tjänsten har på kort tid blivit mycket populär i Stockholms innerstad där kunden främst består av stressade barnfamiljer samt äldre som vill undvika trängsel och folksamlingar, nu främst i pandemin.

ANNONS