ANNONS

Inte mindre än tolv nyheter lanserades vecka 11. Det är med varumärket Good i spetsen som BAMA nu tar ett ordentligt grepp om on-the-go-kategorin med handgjorda, fräscha sallader och bowls.

Inom BAMAs affärsområde convenience ligger fokus på kylda on-the-go-produkter, med starka varumärken som Good, Lillesjö, Deläckra och VegMe i portföljen. En konsekvent och medveten satsning har gjort bolaget till ett av Sveriges främsta företag vad gäller färskt färdiglagat och convenience-produkter.

­– I den här kategorin går det snabbt, både konsumtionen och trenderna! Det gäller att hela tiden ha ett uppdaterat sortiment, samtidigt som vi inte får glömma bort de klassiska smakerna. Med den här stora satsningen blir vi relevanta för alla situationer och tilltalar hela bredden i målgruppen, säger Antonia Backman, Product Manager för affärsområde Convenience på BAMA Nordic.

Åtta nya sallader med olika proteinbas lanseras, med allt ifrån kyckling och räkor till vegetariska alternativ. Dessutom presenteras ett helt nytt produktkoncept, Noodle Bowls, en måltid som kan ätas både varm och kall.

Good är ett av Sveriges största varumärken av färsk färdigmat med ett sortiment som finns i både dagligvaruhandel, servicehandel och food service. Alla produkter produceras i Sverige och är handgjorda med råvaror av hög kvalitet.

­– Förutom rätt sortiment är förpackningen något vi tittar mycket på. Att produkterna ofta äts på språng ställer särskilda krav. Samtidigt som de nya salladerna lanseras, passar vi därför på att uppgradera förpackningen. Trågen har fått högre kanter, vilket gör dem lättare att äta ur, berättar Antonia Backman.

ANNONS