Nu kan man även hitta delar av Chefs cuts sortiment av matglada produkter på Coop och Mathem. Därmed är det möjligt för fler att laga godare och grönare måltider, varje dag i veckan. Chef’s Cut tog efter tio år i restaurang- och storköksbranschen klivet in i detaljhandeln i höstas. Med kvalitativa råvaror och förpackningar med tillagningstips sticker produkterna ut i hyllan.

Med populära småblad, färdigskurna salladsblandningar och rotfrukts- och kålmixar har Chef’s Cut sedan lanseringen i oktober satt ny standard i salladshyllan. Tidigare fokus från restaurangsidan – kvalitet och matglädje – har tagits med till detaljhandeln som nu erbjuds goda och smarta lösningar för alla hem, alla dagar i veckan. Produkterna passar till både varm och kall mat och allt är färdigskuret och sköljt. Förpackningarna är dessutom laddade med tips och inspiration.

– Vi gör det enkelt att laga godare och grönare mat varje dag. De flesta vill äta mer grönsaker, men samtidigt har många svårt att få till det när tiden är knapp och inspirationen tryter. Därför är vi generösa med enkla och goda tips på hur produkterna ska tillagas, vad de smakar och vad som passar bra att servera till, säger Thomas Eriksson, affärsområdeschef på Total Produce Nordic och ansvarig för Chef’s Cut.

Chef’s Cut-sortimentet består av tre produktgrupper: fräscha småblad, skurna matiga salladsblandningar, krispiga rotfrukts- och kålmixar. Merparten av grödorna odlas på svenska gårdar så länge säsongen tillåter det. Förutom hos Coop och Mathem finns Chef’s Cut också hos Matrebellerna, Sabis, Pekås, och vissa Hemköp.