För fjärde året i rad har Circle K fått utmärkelsen Sveriges bästa marknadschef i kategorin drivmedel. Trenden är tydlig – Circle K:s marknadsföring och kommunikation är fortsatt starkast i branschen. I år är det Kommunikation- och Marknadsdirektören Lisa Vejlo Degerman som tar emot priset för första gången.

Kommunikation- och Marknadsdirektören Lisa Vejlo Degerman

Det är fjortonde gången som Resumé utser vinnarna bland de företag som mest effektivt lyckats öka kännedomen om det egna varumärket, utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar.

Circle K fortsätter att ligga i framkant med sina offensiva satsningar i en bransch som befinner sig i förändring. Lisa Vejlo Degerman har jobbat i olika roller inom bolaget sedan 2006. Hon har sedan hon tillträdde som Kommunikation- och Marknadsdirektör våren 2018 genomfört tydliga och effektiva lanseringar inom en rad olika kategorier. Lisa har tillsammans med marknadsförings- och kommunikationsteamet på Circle K lanserat kampanjer för att förstärka bolagets satsning som framtidens matdestination, påbörjat vägen mot att bli Sveriges största destination för el snabbladdning och vässat fördelarna för kunderna i lojalitetsprogrammet Circle K EXTRA Club.

– Jag är väldigt stolt över att vi återigen får denna utmärkelse. Att vi fått den alla år som Circle K funnits på marknaden talar sitt tydliga språk – Circle K är ett starkt varumärke på den svenska marknaden. Detta är verkligen en team prestation, ett intensivt och roligt arbete som gett gott resultat och visar att kunderna gillar det vi gör, säger Lisa Vejlo Degerman, Kommunikation- och Marknadsdirektör på Circle K Sverige

Läs mer om utmärkelsen hos Resumé
Resumé mäter tillsammans med Xtreme hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2018 till hösten 2019. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal varumärkesattribut är. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar.