Lejonet & Björnens nya identitet och förpackningar är nominerade till Svenska Designpriset 2019. Lejonet & Björnens branding & designbyrå Motherland är med och tävlar med den nya designen i kategorin förpackning/identitet.
– Vi är enormt stolta och glada över denna nominering! Motherland är en byrå som vi har stort förtroende för och efter att ha samarbetat i 10 år känner de verkligen Lejonet & Björnen. Den nya identiteten har lyft utseendet till mer premium samtidigt som vi har behållit igenkänning i Lejonet & Björnens färger och logo, säger Katarina Mild, VD & ägare på Lejonet & Björnen.
Läs också: Lejonet & Björnen får ny design
Premium, vardagslyx, ansvar och tradition är ledorden som löpt genom hela arbetet av Lejonet & Björnens nya identitet och förpackningar. Den blå identiteten är nu renodlad, varumärket är förstärkt, nya attraktiva produktbilder på smakerna har adderats och det svenska ursprunget har förtydligats. Locken har färgkodats för att underlätta för medvetna val. De blå standardvarianterna har kompletterats med gröna för ekologiskt och guld för veganskt alternativ.
Svenska Designpriset är en av Sveriges ledande tävlingar inom design och grafisk kommunikation. Röstningen i kategorin identitet pågår den 9-15 september.