Hösten innebär alltid början av en ny era. När nya höjder väntar, lanserar NOCCO ännu en ny säsongsedition – Golden Era, med smak av gyllene kiwi och jordgubbar.
Sedan 2014 har NOCCO förändrat spelreglerna genom att bli prestationsdrycken för de som är hängivna åt hårt arbete och förbättring. Den sockerfria drycken har en stark ställning på hemmamarknaden – Sverige – samtidigt som den växer på marknader över hela världen. Nu, för att rusta för säsongen, lanseras den nya smaken NOCCO Golden Era.
Golden Era bjuder på smaken av gyllene kiwi och jordgubbar och är, precis som alla drycker i NOCCO-sortimentet, sockerfri, lätt kolsyrad och redo att avnjutas. Denna säsongsedition innehåller 180 mg koffein, vilket bidrar till ökad koncentration och ökad uthållighetsprestation. Dessutom inkluderar den fem vitaminer som vitamin B12, niacin och vitamin B6, vilka alla bidrar till att minska trötthet och utmattning. Sist men inte minst innehåller den 3000 mg BCAA (grenade aminosyror).
Senare i höst kommer NOCCO att vara en officiell partner till mästerskap som IHF Women’s World Championship i handboll i Danmark, Norge och Sverige samt IIHF Junior World Championship i ishockey i Göteborg. NOCCO kommer att vara tydligt synlig vid både evenemang och NOCCO Golden Era kommer att finnas tillgänglig för både idrottare och åskådare.
NOCCO Golden Era lanseras i Sverige, Finland och Island den 23 augusti, med fler europeiska marknader som följer under de kommande månaderna.