Ella´s Kitchen gör dubbelt gott. Just nu söker barnmatsvarumärket vardagshjältar som gör det där lilla extra för de allra minstas matupplevelser. I tävlingen Årets Smakhjälte ska dessutom 10 000 kronor delas ut.

Ifjol gick Ella´s Kitchen samman med Action against hunger för att stötta dem i deras livsviktiga arbete för att hjälpa undernärda barn världen över. För varje såld klämpåse av jordgubbar + äpplen under november, gick tre kronor till hjälporganisationen.

I år satsar man på vardagshjältarna som på ett eller annat sätt brinner för små foodisars smaklökar och matupplevelser.

– Med tävlingen Årets Smakhjälte vill vi lyfta de som sprider sann matglädje. Det kan vara en far- eller morförälder som lägger lite extra kärlek i maten eller förskolan som gör varje måltid till en fest, säger Jenny Waldelius, marknadschef på Ella´s Kitchen Sverige.

Fram till den 4 oktober kan allmänheten nominera sina smakhjältar på ellaskitchen.se. Bland dessa väljs tre finalister ut och vinnaren, som röstas fram på Ella´s Kitchens Facebook, får skänka 10 000 kronor till valfri organisation som gör gott för barn.

– Vår vision har alltid varit att förbättra barns liv genom att skapa en hälsosam relation till mat. Vi vill visa att mat kan vara lekfull, hälsosam, god och häftig på samma gång. Och att det finns många olika sätt att sprida matglädje på, säger Jenny Waldelius.