Kale Foods Tar Vid som Distributör för Juicy Marbles i Sverige Efter Kale Uniteds Investering

Efter att Kale United gjort en strategisk investering i foodtech-företaget Juicy Marbles tar dotterbolaget Kale Foods nu rollen som distributör för Juicy Marbles innovativa produkter i Sverige. Juicy Marbles erbjuder en exklusiv växtbaserad biff, som utgör ett hållbart alternativ till den traditionella köttbiffen.

Vegansk oxfilé på Restaurang Grill i Stockholm.

Måns Ullerstam, VD för Kale United, uttrycker företagets långsiktiga engagemang i Juicy Marbles och säger: ”Kale United har gjort en långsiktig strategisk investering i Juicy Marbles. Nu tar vi vårt samarbete till nästa nivå när Kale Foods lanserar varumärket och produkterna på den svenska marknaden. Juicy Marbles produkter är fantastiska och kan jämföras med traditionell biff i smak och konsistens.”

Juicy Marbles har redan blivit en del av menyn på välkända restauranger som Grill, Köttmästarn, ChouChou och Kafé Plattan i Stockholm. Dessutom finns Juicy Marbles tillgängligt i utvalda ICA-butiker över hela Sverige.

Isak Ceimertz, Köksmästare på Grill och Köttmästarn, uttrycker sin tillfredsställelse över att inkludera Juicy Marbles som ett växtbaserat alternativ till biff i sina rätter och säger: ”Vi är glada över att vi har inkluderat Juicy Marbles som ett växtbaserat alternativ till biff i våra rätter på menyn. Med Juicy Marbles kan vi nu erbjuda våra favoriträtter till alla våra gäster.”

Tilen Travnik, VD för Juicy Marbles, understryker Sveriges betydelse som en av de största marknaderna i Europa för direktförsäljning till konsumenter. Han delar sin entusiasm över partnerskapet med Kale United och Kale Foods och säger: ”Eftersom Sverige är en av våra största marknader i Europa för direktförsäljning till konsumenter, är vi väldigt glada över att ha hittat en strategisk partner i Kale United och Kale Foods. De ger oss en perfekt kombination av investerare, mentorer och distributionspartners för Norden.”

Text: Jonny Bothin – Butiksnytt