Singles Day infaller den 11 november (11/11). Förra året ökade företaget sin försäljning 17 gånger jämfört med motsvarande dag året innan. ”Vi har skapat förutsättningar för att öka tillväxten ytterligare”, säger Anna Wallenberg, Försäljningsdirektör på Kronans Apotek.

När Kronans Apotek lanserar Singles Day på måndag den 11 november görs det i form av en dag fylld med erbjudanden på kronansapotek.se. Trots att satsningen är begränsad till e-handeln förväntar sig företaget att slå fjolårets försäljningsrekord och öka på rekryteringen av nya kunder.

-Gensvaret från kunderna var positivt i fjol och Singles Day är ett bra tillfälle för alla våra kunder, oavsett relationsstatus, att unna sig själv något man faktiskt behöver och såklart fylla på sitt hemapotek så man är kittad för små olyckor och vanliga åkommor – allt till en bra deal, säger Anna Wallenberg, Försäljningsdirektör på Kronans Apotek.

Singles Day blir startskottet på en intensiv period för Kronans Apotek med både Black Week och julhandeln i antågande. I år räknar Anna Wallenbergmed att Singles Day och även Black Week, kommer att bli större än någonsin. Företaget har därför ökat kapaciteten på sajten och utökat antalet erbjudanden i stort. Därtill har företaget ökat lagerkapaciteten och effektiviserat lagerhanteringen samt satsat på att förbättrat leveranserbjudandet.

-Vi har bland annat fyrdubblat serverkapaciteten och förbättrat lagereffektiviteten. Vi har nyligen inlett ett samarbetar med Best Transport för hemleveranser och där 100% av leveranserna är klimatkompenserade, säger Anna Wallenberg och fortsätter:

-Vi ser fram emot Singles Day och hoppas även att hitta nya kunder som vill prova på oss och som vi kan bygga relation till och vidare erbjuda hälsofrämjande produkter och tjänster, avslutar Anna.