Vad som började som ett oväntat möte på ICA har nu resulterat i ett långsiktigt strategiskt samarbete med höga ambitioner. – Det är helt rätt timing för oss att jobba med Storesupport säger Mikael Bonnevier, vd på Nordic Soda Company.

Nordic Soda Company är ett av de senaste stjärnskotten på svenska dryckesmarknaden. Idén föddes 2016 när de tre grundarna konstaterat en avsaknad av bra ekologiska alternativ på dryckesavdelningen, och resten är historia. Sedan starten har det Norrköpingbaserade och entreprenörsdrivna bolaget lanserat ett flertal succéprodukter under varumärkena Ekobryggeriet och Dirtwater Fox Brewery, samt gått från 0 till 20 miljoner i omsättning.

Med en allt högre efterfrågan växer också behovet av genomtänkt distribution, sälj och butiksnärvaro, i vilket Storesupport blir ett viktigt bollplank. Förutom strategisk input innefattar uppdraget även övertag och drift av säljorganisation, distribution och merchandising.

– För oss är det otroligt viktigt med förtroende och att känna att vi och våra samarbetspartners förstår varandra. Här har det från första stund varit tydligt att vi talar samma språk. Storesupports Key Account Manager Jonathan kom till oss när vi demade i butik och efter en stunds diskussion var det som polletten föll ner – det är ju precis den här kompetensen vi behöver, säger Mikael.Nordic Soda Companys koncept går ut på att ta fram populära smaker och göra riktigt god dryck, men samtidigt minimera användandet av tillsatser, helt utesluta färgämnen och använda mindre socker. I produktsortimentet ingår idag svensktillverkad tonic, som är marknadsledande inom småflasksegmentet, och lekfulla läsken Dirtwater Fox. I sommar lanseras nykomlingen kolsyrat iste.

– Vi ser mycket fram emot detta samarbete. Det är ett spännande företag som jag tror vi kommer att få se mycket av i framtiden. Det känns kul att få följa dem på nära håll och bidra till deras framgång, säger Robin Thelin, affärsområdeschef på Storesupport.