Orkla Foods Sverige genomför under hösten tillsammans med Friends kampanjen ”se till att alla barn syns”. Syftet är att sprida budskapet om att synas på bästa sätt, både i mörker och som person.

Läs också: Jaan Ivar Semlitsch ny VD för Orkla

Orkla Foods Sverige har under lång tid samarbetat med Friends i det viktiga arbetat mot mobbing bland barn. Lagom till skolstarten väcker vi uppmärksamhet genom att dela ut mössor med reflextryck. Genom samarbetet vill vi nå ut med budskapet om vikten av att synas på ett bra sätt.

Alexandra Callegari Lindholm, HR & Kommunikationsdirektör Orkla Foods Sverige.

– På Orkla Foods Sverige är det många som är föräldrar, eller har kontakt med ungdomar, och därför klappar hjärtat lite extra för Friends arbete. Att unga människor inspireras till att våga tro på sig själva är en väldigt viktig del i livet och senare även i arbetslivet. Därför har vi har valt att stötta Friends och hjälpa till att se till att alla barn syns, säger Alexandra Callegari Lindholm, HR & Kommunikationsdirektör Orkla Foods Sverige.

Läs också: Cecilia Gannedahl ny kommunikationsdirektör för Orkla i Sverige

Hösten 2012 inleddes vänskapen mellan Orkla Foods Sverige (dåvarande Procordia) och antimobbningsorganisationen Friends. Sedan dess har ett antal kampanjer genomförts till förmån att hjälpa Friends i det fortsatta arbetet med att skapa en trygg vardag för barn runt om i landet.