Starka varumärken och god samarbetsförmåga – det är några av faktorerna bakom Cloettas utmärkelse som Årets Leverantör på drivmedelskedjan Circle K.

På bild: Från vänster: Stina Frisell (Category Manager Circle K), Lars Wigg (Head of Impulse Cloetta), Ewa Holmberg (Key Account Manager Cloetta) och Niklas Lindholm (Group Category Manager Circle K).

– Under senare tid har Cloetta fördjupat sitt samarbete med Circle K, där vi bidragit med vår expertis inom försäljning, varumärkesbyggande och kategorikunskap, säger Markus Wessner, Business Unit Director SVH på Cloetta Sverige.

Cloetta har bland annat hjälpt till med att analysera kedjans sortiment inom snacks och konfektyr, och medverkat vid utrullningen av ett nytt lösviktskoncept inom Circle K. En viktig aktivitet har varit att ta fram planogram för försäljningen av lösviktsgodis på Circle K, något som snabbt bidragit till ökad försäljning.

– Vi är väldigt glada och stolta över att detta samarbete nu resulterat i att Cloetta utsetts till Årets leverantör på Circle K, fortsätter Markus. Circle K är en offensiv och spännande kund i en bransch som befinner sig i förändring, och det är självklart kul att de ser oss som en leverantör som bidrar med ett större kategoriperspektiv till vår gemensamma affär.