Varumärket Gårdschips expanderar nu till ytterligare ett land, Tyskland. Från och med januari 2020 kommer Gårdschips varumärket finnas representerade med 5 produkter i cirka 470 Kaufland-butiker. Kaufland är en tysk Hypermarket-kedja och är en del av Schwarz Gruppe, som även äger livsmedelskedjan Lidl.

LÄS OCKSÅ: Rootfruit Scandinavia, RISE, KTH och Sydgrönt inleder framtidsprojekt för snacks

– Vi gör en otroligt spännande resa med varumärket Gårdschips. För 5 år sedan fanns vi i princip bara regionalt i Halland med omnejd. Nu är Gårdschips ett etablerat varumärke i Sverige med stark tillväxt. Varumärket finns representerat i alla nordiska länder, Belgien och nu tillkommer även Tyskland. Det visar att vår strategi håller. Vi är annorlunda, vi erbjuder en extraordinär smakupplevelse och vi vågar att gå emot strömmen. Det finns så mycket hjärta laddat i Gårdschips och våra chipsmästares hantverk tillför verkligen det lilla extra i kundernas sortiment, vilket även intresserar våra internationella kunder, säger Thomas Lindström vice VD och fortsätter

Gårdschips - Butiksnytt

–  Det är alldeles för tidigt att spekulera i försäljningsvolymer, men helt klart har Kaufland potential att bli en av våra absolut största kunder. Efter sommaren kommer vi även att göra en testkampanj i ytterligare fyra europeiska länder där Kaufland finns representerade. Det här är förhoppningsvis bara början på en spännande exportresa för Gårdschips parallellt med vår huvudmarknad Sverige, avslutar Thomas Lindström.

LÄS OCKSÅ: Tillväxt i augusti, försäljningen steg med 7%