I början av november 2019 tillträder Karin Wickberg tjänsten som ny marknadschef för Nordiska Kompaniet (NK). Karin kommer att ingå i NK:s ledningsgrupp där fokus nu är NK:s stora förändringsprojekt som går in i sin slutfas år 2020. Karin kommer närmast från rollen som marknadschef på Kasthall. Som NK:s marknadschef kommer Karin att leda marknadsteamet i Stockholm och Göteborg och fortsätta arbetet med att stärka NK som ett varuhus i världsklass.

– Jag är mycket glad att få välkomna Karin Wickberg till NK. Hennes breda erfarenhet från retailbranschen och från ledande globala varumärken kommer att vara en stor tillgång för oss. Karin börjar i en spännande tid av förändring där vi tillsammans tar NK in i en ny epok, säger Henrik Andreasson, VD Nordiska Kompaniet.

Karin har tidigare haft ledande roller inom marknadsföring för varumärken som ElectroluxHästens och British Airways. Hon har stor erfarenhet av att arbeta med en bred palett av kanaler, digitala likväl som fysiska möten, för att skapa kundengagemang.

– Det är en stor ära för mig att ta mig an rollen som marknadschef på NK. NK är ett fint och anrikt varumärke med en fascinerande historia och starkt kundengagemang. Jag ser väldigt mycket fram emot att vara delaktig i NK:s framtida utveckling, säger Karin Wickberg, tillträdande marknadschef Nordiska Kompaniet.