Estrella och Hemmakväll berättar att deras förlanseringen den 1/8 på Hemmakväll sticker ut som en av de mest spektakulära lanseringarna för dem båda. – Tömda chipshyllor, stort engagemang och andrahandshandel.

”Det har aldrig hänt tidigare på en lansering”

Den 1/8 förlanserades Västkust Nätchips Sourcream & Onion från Estrella på Hemmakväll och lanseringen förväntades bli populära men detta räknade ingen med.

Läs också: Ärtiga, Linsiga och Krispiga nyheter från Estrella

”Engagemang, andrahandshandel och slutsålt på minuter” 

– Vi har aldrig tidigare fått så många frågor, kommentarer och engagemang innan en förlansering, säger Camilla Fäldt, Digital marknadsansvarig på Hemmakväll.

Läs också: ”Vem bryr sig?”: korta klipp om schysstare snacks

Sandra Hallberg, marknadskoordinator på Hemmakväll, kommenterar att man blev överraskade av händelsen men menar också att den illustrerar vilken genomslagskraft konceptet med förlanseringen har – att testa spännande produkter i ett tidigt skede. Nu kan man i Växjö och närliggande orter köpa endast 4 påsar av Västkust Nätchips per kund.

Läs också: Sveriges största godiskedja Hemmakväll får ny vd