El Taco Truck uppmanar tacoälskare att inte glömma bort brösthälsan under den stund de njuter av sina tacos och donerar samtidigt 10% av sin försäljning i Sverige till Rosa Bandet i och med lanseringen av kampanjen ”Don’t forget to touch your tortillas.”

Idag presenteras det svenska tacovarumärket El Taco Truck’s samarbete med Cancerfonden. Under hela oktober månad kommer El Taco Truck att donera 10% av sin försäljning i Sverige till Rosa Bandet och sprida budskapet om brösthälsa genom kampanjen i butiker och andra kanaler.

”I Sverige äter majoriteten av oss tacos minst en gång i månaden, vilket överensstämmer med Cancerfondens rekommendation om att hålla koll på brösthälsan lika frekvent. Genom vår kampanj, med dess tre huvudbudskap ’Don’t forget to touch your tortillas’, ’Don’t forget to check your chips’, och ’Don’t forget the squeeze’, vill vi påminna konsumenterna att undersöka sina bröst i samband med tacomåltiden.” – Olivia Gelin, Marketing Manager

Under Rosa Bandet-perioden kommer kampanjen synas i tunnelbanan, utomhusannonser, digitala kanaler, på hemsidan och framförallt i livsmedelsbutiker runt om i Sverige. El Taco Truck kommer också att genomföra en pop up-aktivering på Biblioteksgatan för att sprida budskapet om att hålla koll på brösthälsan tillsammans med Cancerfonden.

”Denna kampanj blir vår största butikssatsning hittills. Det är i butik som konsumenten kommer i direkt kontakt med vårt rosa produktsortiment, och i kombination med kampanjen som uppmanar att klämma på sina bröst, tror vi att vi kan fånga konsumentens uppmärksamhet på ett nytt sätt. Vi går utanför ramarna för traditionellt butiksmaterial, där fokus vanligtvis ligger på produktfördelar och uppmaningar till handling. Istället tar vi upp ett viktigt samhällsproblem, vilket kan betraktas som vågat, men vi är övertygade om att vi kommer att lyckas nå ut med budskapet, bland alla extrapris-skyltar.” – Frida Stenström, Project and Sustainability Manager

Läs mer om kampanjen och hur du bäst undersöker dina bröst på: eltacotruck.se

Text: Redaktionen – Butiksnytt