’Branschfestivalen’ för ekologisk och hållbar mat och dryck är tillbaka i Malmö! Nordic Organic Food Fair slår upp dörrarna på MalmöMässan den 15-16 november där inköpare får möjlighet att se nya trender, inspiration och nyheter.
Mässchef Melina Viking berättar: ”Att nå ambitiösa mål att bli klimatneutrala, främja ekologiskt och bli hälsosammare bör vara alla länders topp prioritet. Nordic Organic Food Fair är helt enkelt ett måste för branschen att kunna nå sina mål. Vi ser fram emot att öppna dörrarna till över 500 utställare och 5000 beslutsfattare som vill lära, samarbeta och vara med och förändra!”
Branschen samlas för att stödja ekologiskt
Beslutsfattare från Axfood, Coop Danmark, Dagrofa Foodservice, Grøn fokus, ICA Sverige, Life Europe AB, Magasin Du Nord, Medica Nord, Menigo, Netto DK, Nomeco, Nordic Premium Group, Norgesgruppen, Orkla, Planet Organic, Salling Group, Sunkost – och många fler – besöker årligen mässan. Dagligvaruhandel, inköpare, butiker, återförsäljare, grossister, distributörer, importörer och verksamma inom foodservice kommer för att upptäcka sina nya bästsäljande hållbara och ekologiska produkter.
Över 500 varumärken kommer att visa upp det bästa inom certifierade ingredienser, färskvaror, frysvaror, skafferiprodukter, godis, snacks och mycket mer. Utställare som redan bekräftat sitt deltagande inkluderar Pukka Herbs, Kung Markatta, English Teashop, Sonnentor, Natessen, Yipin Tofu, Roots Kombucha, Munkagrodden, Stjärnägg, Pralinhuset, Nordic Kings, MoosFood, Saltwell by Salinity, Dot Shot, MadeGood och Natruly. Samlingsmontrar från Danmark, Holland, Belgien, Österrike, Italien, Grekland, Polen, Ecuador, Korea och Lettland ger besökare chansen att smaka på hela världen.
”Mässan är väsentlig för att se produktnyheter, lyssna på trender och den senaste forskningen.” -Aldi Danmark
The Big Nordic Organic Debate
På huvudscenen kommer en viktig panel presenteras: ’The Big Nordic Organic Debate’ där ledande nordiska organisationer delar insikter, nya trender och hur nordiska samarbeten är nyckeln till framgång. Joanna Wierzbicka, Deputy Director på IFOAM står som moderator och i panelen sitter Helle Borup Friberg, VD, Organic Denmark; Charlotte Bladh André, VD, Organic Sweden; Aura Lamminparras, VD, of ProLuomu; Markus Lohne Hustad, VD, Okologisk Norge, och Eygló Björk Ólafsdóttir, Ordförande, Organic Iceland.
Interaktiva workshops
Under mässans två dagar kommer huvudscenen stå i centrum för viktigare föreläsningar, interaktiva paneler och workshops. Talare kommer ge besökare exklusiva insikter och forskning inom livsmedelsbranschen från organisationer som Euromonitor, IFOAM Europe, KRAV, Ekomatcentrum, Carbon Cloud, Menigo, NOC Sweden, Ecocert, Natrue och många fler.
Ekologiskt jordbruk, hållbara förpackningar, globala trender, framtidens hälsa, greenwashing och växtbaserade alternativ är bara några av ämnena som kommer diskuteras under programmet.
’Draknästet’ tar plats på scen
För återförsäljare som letar efter det senaste inom naturlig hälsa, mat och hudvård är den populära ’Draknästet’ panelen ett måste. Tillsammans med Egenvårddistribution (EVD) kommer 6 företag få chansen att pitcha sin produkt LIVE på scen inför EVDs inköpare. Med korta presentationer, får EVD tid att fråga följdfrågor om produkterna, smaka och ge direkt feedback till producenterna. Missa inte årets ’Live Pitch to the Buyer’ den 15e november.
Fri entré är nu öppen!
Nordic Organic Food Fair och Eco Living Scandinavia har nu öppnat besöksanmälan för den 15-16 november 2023 på MalmöMässan. För mer information, vänligen besök https://eventdata.uk/Forms/Form.aspx?FormRef=EcoB3swVisitor&TrackingCode=butiksnytt_web-article-1