Patrik Levin ny vd för Netto Sverige

Coop och Patrik Levin svingar tillbaka – efter Lidls kampanj: ”Olidligt att inte handla hos oss”

The real rumble in the jungle

Lidl skämtade om Netto för stängningen av tre butiker. Nu svingar Coop en uppercut – med en reklamkampanj mot Lidl. ”Det är olidligt att inte handla hos oss”, säger vd Patrik Levin.

Lidl var även ”kaxiga” när det stod klart att Coop i Hammarby Sjöstad gjorde sig av med sina kassor.

Läs också: Coop får grönt ljus för köp av Netto

Lidl skämtade med Netto för stängningen av tre butiker i Sollentuna, Falkenberg och Malmö som håller på att göras om till formatet Coop eftersom Coop Butiker och Stormarknader (CBS) köpte lågpriskedjan nyligen.

Lidl körde med följande kampanj utanför butikerna;

”Butiken upphör. Ja inte våran alltså. Välkommen till Lidl Sollentuna!”
”Välkommen till en annan butik 3 min härifrån. Eller 1.5 minut om du skyndar dig…”

– Det var faktiskt riktigt roligt, tyckte Patrik Levin. Som nu gett ok att ”slå tillbaka”. Med följande kampanj;

FOTO: Coop

Nu slår Coop alltså till med ett eget skämt – med följande text: ”Att handla någon annanstans är olidligt”.