Cloetta Juleskum har i många år haft en stor inofficiell fan page på Facebook med över 120 000 fans. Nu har Cloetta fått möjlighet att ta över sidan och omvandla den till en officiell fan club för varumärket. Fan cluben blir en samlingsplats för alla som älskar skumtomtar och vill vara med och sprida glädje med Cloetta Juleskum.

Cloetta Juleskum har varit originalet bland skumtomtar i över 40 år och är i dag ett självklart inslag i våra jultraditioner. Cloetta började tillverka skumgodis till jul redan 1934. De klassiska skumtomtarna har funnits på de svenska julborden i sin nuvarande form sedan 1960-talet och bara fortsätter att öka i popularitet. Vi äter mer än 29 skumtomtar per svensk varje jul!

– Vi har fått möjlighet att ta över den populära inofficiella fan pagen för Cloetta Juleskum som fram tills nu har drivits av en privatperson. Det är fantastiskt att se hur många människor det är som älskar skumtomtarna och som pratar om produkten året runt. För oss är det självklart att det här ska vara den officiella fan cluben för varumärket, säger Mikael Blomqwist, Activation Manager på Cloetta.

Cloetta tar på olika sätt tillvara på det stora engagemanget bland konsumenterna som finns för Cloetta Juleskum. Ett exempel är lanseringen av årets årgångsskum Cloetta Juleskum Polka. Lanseringen är resultatet av en öppen omröstning som hölls förra året där konsumenterna fick rösta på vilken tidigare smak som skulle komma tillbaka 2019. Sedan 2011 har det nämligen lanserats ett nytt årgångsskum varje år parallellt med originalet.

– Vår ambition är att fortsätta involvera fan cluben i produkten och varumärket. Det är en oerhörd tillgång för oss att kunna få inspel av de som älskar Cloetta Juleskum mest, säger Mikael Blomqwist, Activation Manager på Cloetta.