Inspirerat av smashhit-albumet från 2020, Chromatica, syns nu OREOs nya samarbete med den globala superstjärnan och filantropen Lady Gaga på hyllorna i svenska butiker under en begränsad period.

Det klassiska blå OREO Original-paketet har fått en Gaga-make-over och förvandlats till en Chromatica-inspirerad design i livlig rosa färg.

OREO-fans kan delta i en tävling med valfri OREO-förpackning på www.SingWithOreo.com och få chansen att vinna coola musikpriser, inklusive VIP-biljetter till Lady Gaga-konsert i London.

”Detta samarbete är inspirerat av Chromaticas värld, där allt styrs av vänlighet”, säger Lady Gaga.

Konsumenter kan även skanna en QR-kod på de rosa limiterade upplagorna för att få tillgång till GAGAgrams med upplyftande meddelanden från Lady Gaga själv, för att dela med vänner, familj och nära och kära.

OREO kommer också lansera en unik tävling för blivande superstjärnor och utmanar Little Monsters och OREO-fans att dela sin egen version av ’Stupid Love’, albumets stora hit. De bästa versionerna kommer att redigeras och förvandlas till en virtuell DUET-musikvideo med Lady Gaga!

”Nu kan OREO- och Lady Gaga-fans äntligen få tag på det rosa exklusiva Lady Gaga-inspirerade Oreo-paketet, de har nu nått butikshyllorna. Vi hoppas att detta partnerskap kommer att ge många goda och roliga stunder för våra fans i år”, säger Charlotte Hoff, varumärkesansvarig OREO i Sverige.

Förpackningen finns i begränsad upplaga på det klassiska Oreo-paketet och finns i butik där du vanligtvis hittar dina Oreos.