ICA Sverige och Hemtex lanserar under hösten 2019 Hemtex24h – ett sortiment anpassat till vad kunderna vill ha i dagligvaruhandeln. Syftet med satsningen är att skapa inspiration i butik och erbjuda ett brett hemtextilsortiment med kompletterande heminredningsprodukter. Hemtex24h:s sortiment kommer finnas i utvalda ICA-butiker och online från och med vecka 36.

Hemtex24h framhäver kopplingen mellan mat och inredning. Vår smak styr oss lika mycket när det gäller inredning som när vi ska bestämma vad vi ska äta till middag.

Läs också: ICA producerar helsvenskt bacon

– Dagens kunder vill mötas av nya upplevelser i butik och kunna handla både mat och inredning samtidigt. Vi tror att kunderna kommer uppskatta Hemtex24h med ett brett utbud av textilier och inredningsdetaljer för hemmet – produkter som kan användas dygnet runt. På så sätt kan vi göra varje dag lite enklare för våra kunder, säger Tony Holmberg, ansvarig Special, ICA Sverige.

– Hemtex lanserade 2017 Hemtex24h på den finska marknaden, via dagligvaruaktören Kesko. Satsningen har fallit väl ut i Finland och vi är övertygade om att även ICAs kunder kommer att gilla produkterna. Det känns spännande att tillsammans med ICA bygga Hemtex24h på den svenska marknaden, där vi tror att vi ska kunna tillgodose kundernas ökade efterfrågan på ett brett och modernt sortiment som dessutom är roligt och lättillgängligt att handla, avslutar Anders Lorentzson, vd Hemtex.

Läs också: ICA väljer att fortsätta samarbetet med Catena

Hemtex24h – kollektion hösten 2019
Höstens kollektions mönsterbilder har temat Palm House med inspiration hämtat från ljusa lummiga vinterträdgårdar med tropiska växter och blommor där torra material blandas med sammet. I temat Nocturnal går det mot den mörka, eleganta hösten med mörka bottnar till våra fotorealistiska blommor. Lyxig sammet och blanka ytor och ”night time glamour”.

ICA Gruppen har sedan tidigare avyttrat samtliga aktier i Hemtex men det goda samarbetet består. Sortimentet finns i utvalda ICA-butiker och online från och med vecka 36.