Från och med 2:a september inleder Ferrero Scandinavia och Movement ett samarbete på den svenska servicehandeln. Uppdraget omfattar fältbearbetning av butiker inom servicehandeln och vissa små dagligvaruformat.

Ferrero-familjen var den första italienska tillverkaren efter andra världskriget som öppnade produktionsanläggningar och kontor utomlands inom konfektyrsektorn, vilket förvandlade företaget till en internationell koncern. Bland företagets produkter hittar vi stora varumärken som Kinder, Nutella, Tic Tac och Ferrero Rocher. Nu ska Movement se till att dessa goda produkter få bästa synlighet i butik och blir mer lättillgängliga för konsumenten. Ferrero Scandinavia kommer att ta plats i Movements nya säljkår inom servicehandeln.

Läs också: TePe väljer Movement för att nå dagligvaruhandeln

– Det ska bli väldigt spännande att se vad Movement kan uträtta med våra produkter på den svenska servicehandeln. Vårt första möte med säljarna var extremt positivt och mycket energifyllt. Efterfrågan av våra varumärke på dessa kanaler har ökat den senaste tiden och tillsammans med Movements säljkår ska vi nu kunna ta näste steg i utvecklingen, säger Patrik Buredal, Country Sales Manager på Ferrero

Läs också: Svensk Honung samarbete med Movement

– Vi ser verkligen fram emot att arbeta med Ferrero, med starka och välkända varumärken som Nutella, Kinder, Tic Tac och Ferrero Rocher. Ferrero var med på vår konferens under vecka 33 och vi fick ett väldigt bra intryck av dem tillsammans med säljkåren och de känns som att vi alla delar samma vision framå; ökad synlighet och tillgänglighet i de mindre butiksformaten över hela Sverige! Det är extra kul för oss att vi, tillsammans med Ferrero, Spendrups, Nutramino och Ella’s Kitchen växer och startar upp vår andra servicehandel & närasäljkår. Vi har hittat ett arbetssätt som uppskattas både av våra kunder och samarbetspartners inom denna kanal, säger Jennifer Friman, VD på Movement .