Jenny Pedersén, 44, har rekryterats till tjänsten som kommunikations- och presschef för Hemköp och Tempo. Hon börjar sitt nya jobb i mitten av maj.

Jenny Pedersén har mer än 15 års erfarenhet av arbete med kommunikation, PR, medierelationer och marknadsföring. Närmast kommer hon från Mestergruppen Sverige AB där hon varit kommunikationsansvarig och även suttit i företagsledningen. Hon har även ett förflutet som kommunikations- och hållbarhetschef på MediaMarkt Sverige, samt från SVID, Stiftelsen Svenskt Industridesign, Tradera, Canal Digital och Prime PR.

– Det ska bli fantastiskt roligt och detta är något jag verkligen ser fram emot. Hemköp är matglädje och matinspiration, men också ett företag som har en tydlig färdplan framåt där kommunikation är en viktig del. Jag vill vara med på den resan både vad gäller det strategiska och det operativa kommunikationsarbetet, säger Jenny Pedersén, som i grunden är göteborgare, men som sedan många år tillbaka bor i Stockholm.

Som kommunikationschef för Hemköp och Tempo blir hon ansvarig för den grupp som sköter såväl intern- som extern kommunikation, samt press, PR, kundkontakt och hållbarhet.

– Det är otroligt kul att vi har lyckats rekrytera Jenny till Hemköp. Hennes kompetens inom att jobba brett och proaktivt med kommunikation i flera kanaler kommer att stärka Hemköps utveckling. Hemköp är mitt i en utvecklingsfas och jag är säker på att Jennys erfarenhet kommer att passa väl in i det arbetet och bidra till den fortsatta positiva utvecklingen, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.

Jenny Pedersén börjar sin nya tjänst i mitten av maj.