Evimetrix Swedish Brand Award delar varje år ut pris till de starkaste varumärkena i Sverige. I år undersöktes 500 varumärken och nomineringen och priset baseras uteslutande på vad konsumenterna tycker.

– Det ligger mycket jobb och stor passion bakom varje kopp Zoégas. Vi är så tacksamma och rörda över att konsumenterna visar sin uppskattning genom att återigen ger oss de högsta betygen i branschen. Det finns inget som betyder mer för oss, säger Hans Nilsson, Marknadschef Zoégas.

Läs också: Zoégas film blev kaffe

Det är femte året i rad som Zoégas utses till Sveriges starkaste kaffevarumärke. Sedan 2002 genomförs Evimetrix Swedish Brand Award som mäter erfarenheter och attityder gentemot ca 500 varumärken i ett 35-tal branscher. Undersökningen omfattar 6200 konsumenter som får svara på frågor om kännedom och kundnöjdhet. När det gäller kundnöjdhet baseras betyget på hur nöjd/missnöjd konsumenten är med varumärket, hur väl varumärket motsvarar ens förväntningar och hur nära ett ideal man tycker att varumärket är.

Läs också: Zoégas nominerade till svenska LEAN-priset

 Det är den bästa bekräftelsen man kan få och det gör mig ännu mer motiverad att fortsätta driva vårt hållbarhetsarbete, Coffee by Women, säger Minette Rosén, råkaffeansvarig Zoégas. Genom att hjälpa odlarna att höja kvaliteten på sitt kaffe, få större skördar och därigenom bättre betalt kan vi fortsätta att leverera Zoégas kaffe med hög kvalitet och unika smakkompositioner även i framtiden.

Läs också: Zoégas satsar på kaffe i ätbara muggar-Way Out West i Göteborg