Aromas nya försäljningschef vill få fler att välja frukt och grönt av hög kvalitet – för ökad hälsa och bättre smakupplevelser. En prioriterad målsättning för den nya ägaren Sjöson är att stärka upp Aroma Frukt & Grönts sälj- och marknadsfunktion. Nu är den första rekryteringen i hamn och Anna Wallman kliver in som försäljningschef. Med Anna får företaget en omtyckt ledare som ser till kundens behov i alla lägen och som vill få fler att upptäcka att frukt och grönt av hög kvalitet ger bättre smakupplevelser

– Jag är väldigt glad över möjligheten att få arbeta på ett företag med en så gedigen historia och med expertkunnande om frukt och grönt. Trenden med att äta nyttigt för en bättre hälsa och ökat välbefinnande är idag starkare än någonsin och jag tror att jag med mina tidigare erfarenheter kommer att lyfta vårt erbjudande på nya, spännande sätt, säger Anna Wallman.

Aroma Frukt & Grönt grundades 1996 och har alltid månat om att vara den grossist som erbjuder bäst service och högsta kvalitet på råvaror. I samband med ett generationsskifte sålde bolagets kvarvarande ägare nyligen en majoritetsandel till företagsbyggaren Sjöson i Göteborg och nu går bolaget på snabb offensiv. Med en stabil grund som vilar på långa relationer till såväl leverantörer som inköpare och med en flexibilitet som få andra kan erbjuda i branschen idag, är Aroma redo att växla upp även den affärsmässiga sidan. Genom kundspecifika lösningar ska företaget hjälpa dagligvaruhandeln och restauranger att möta den ökande konsumentefterfrågan med Anna Wallman som ansvarig.

Bakgrund som både kock och handbollsspelare

Med en bakgrund som lagkapten i Sävehof handboll har lagidrott och teambulding alltid stått Anna Wallman nära. När hon skulle välja karriär tog intresset för mat och dryck emellertid över. Hon utbildade sig till kock och blev restaurangchef. För 10 år sedan gick hon vidare till dagligvaruhandeln, då som säljare för Redbull. Via Familjen Dafgårds och Paul & Thom hamnade hon som försäljnings- och marknadschef på Härryda Karlsson/Peas of Heaven. Med fina resultat vad gäller att bryta ny mark, öka försäljningen, vidareutveckla sin organisation och inte minst att vara en mycket uppskattad ledare var det enkelt för Aroma att välja just Anna, något som VD Hans Bågenholm bekräftar.


– Jag är glad över att vi har kunnat rekrytera Anna Wallman som kommer in med bred erfarenhet, mycket energi och ett stort fokus på kundens behov och de kvalitetskrav vi har. Hon har en passion för försäljning och kommer bidra med både fräscha ögon och ny kunskap till vårt redan erfarna team. Det ger oss möjlighet att tänka nytt och möta våra kunders behov på nya sätt, säger Hans Bågenholm. 

Läs mer om Aroma