Nordic Organic Food Fair (som samordnas med Eco Living Scandinavia) öppnar dörrarna nästa månad den 15-16 november. Återförsäljare och inköpare får möjligheten att träffa hundratals certifierade ekologiska livsmedels- och dryckesprodukter vilket gör mässan till den perfekta platsen att lyfta din verksamhet, lära dig om trender och nätverka med branschen. 

Förutom att upptäcka de senaste ekologiska, naturliga och hållbara produkterna finns det en mängd olika aktiviteter att delta i under de två dagarna. 

Gratis scenprogram 

Mässans kostnadsfria scenprogram delar de senaste insikterna och inspirationen för livsmedels- och dryckesbranschen. Experter från Coop Sverige AB, Euromonitor International, KRAV, EgenVårdDistribution, Organic Denmark, IFOAM, Organic Sweden, Scandinavian Mind – och fler – kommer att leverera viktiga insikter och forskning för tusentals återförsäljare, inköpare, grossister, exportörer, importörer, distributörer och press. 

The Big Nordic Organic Debate 

Nordiska ledare kommer att dela med sig av sin inblick i de nordiska marknaderna, de växande trenderna, effekterna av krig och hur nordiskt samarbete är avgörande för att öka den ekologiska marknadsandelen. 

EgenVårdDistribution: LIVE Pitch to the Buyer 

Sex noggrant utvalda utställare kommer att presentera sina produkter för en panel av EgenvårdDistributions inköpare som letar efter sina nästa bästsäljare inom kosttillskott, snacks, hushållsprodukter och non-food produkter.  

Innovation Zone   

Här firas de bästa nya produkterna på Eco Living Scandinavia & Nordic Organic Food Fair. Produkterna röstas fram av besökarna på mässan och en panel av experter väljer ut vinnarna i varje kategori. Se till att besöka Innovation Zone och rösta. 

Lilla Ekomålskampen 2023 

En actionfylld matlagningstävling som samordnas med Ekomatcentrum kommer att kröna årets bästa ekologiska mellanmålskock. I denna spännande tävling kommer fyra kockar att tävla om att skapa det bästa ekologiska mellanmålet med ingredienser från utställande företag. Juryn består av nyckelpersoner inom branschen som arbetar nära med ekologiska ingredienser. Ett lokalt skolkök i Malmö, en kokboksförfattare och ett säljbolag kommer delta i detta dynamiska team för att erbjuda en bred insikt för publiken. 

Internationella paviljonger 

Upptäck ekologiska produkter från Norden och runt om i världen i internationella paviljonger från Danmark, Polen, Grekland, Italien, Österrike, Lettland, Belgien, Holland, Ecuador, Peru och Portugal. 

Start-up-områden 

I år kommer mässan att ha 5 start-up-områden som visar de mest innovativa produkterna på marknaden. Utöver etablerade stora namn är start-up-områdena på mässan viktiga för inköpare som letar efter de nyaste varumärkena – från mat till skönhet, hälsa och ekolivsstil. 

För att se hela programmet under de två fartfyllda dagarna, besök: https://www.nordicorganicexpo.com/whats-on/  

Sista chansen att boka en GRATIS branschbiljett 

Nordic Organic Food Fair och Eco Living Scandinavia äger rum på MalmöMässan den 15-16 november. Registrera dig för en gratis branschbiljett här: https://eventdata.uk/VisitorSw/EcoLife_NordicOrganicFoodFair2023.aspx?TrackingCode=butiksnytt_web-article-3