The Naia Initiative startar våren med att lansera en helt ny smak, Sparkling Energy Drink Passion. Den nya smaken har utvecklats med fokus på att släcka törsten och bidra med energi. Den finns nu till försäljning exklusivt via Gymgrossistens hemsida.

Senaste tillskottet i smakutbudet från The Naia Initiative är Sparkling Energy Drink Passion, som blir vårens och sommarens mest törstsläckande nyhet. Drinken har en smak av tropiska frukter, med huvudton av passionsfrukt. Den säljs till en början exklusivt på Gymgrossistens hemsida, och får en bredare lansering på Pressbyrån, 7-Eleven, OKQ8 och andra välsorterade butiker från v.15.

 – Vårt mål har varit att ta fram en dryck som är både törstsläckande och uppiggande, och med en fantastiskt god och välbalanserad smak. Och givet det positiva mottagandet från vår testpanel så tror jag att vi har lyckats med precis det, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef läsk, vatten och funktionell dryck på Spendrups.

Gemensamt för alla produkter inom serien Sparkling Energy Drink, är att de alla är naturligt sötade med socker från frukt, vilket innebär att dryckerna innehåller en lägre socker- och kalorihalt än många liknande produkter på marknaden. Dessutom ger drycken en uppiggande effekt då den är berikad på guarana samt innehåller 100 mg koffein, vilket motsvarar en kopp kaffe. Sparkling Energy Drink-serien består idag av smakerna Lime och Wild Strawberry.