Circle K och Dagab Inköp & Logistik har tecknat ett nytt ramavtal där Dagab fortsätter som huvudleverantör av dagligvaror, färskvaror samt bil- och fritidsartiklar till Circle K:s nära 300 fullservicestationer runt om i Sverige.

Hela Servicehandeln står inför stora förändringar med ändrade kundbeteenden. Marknadsledaren Circle K är mitt inne i en spännande resa där utveckling av både befintliga och framtida kunderbjudanden står i centrum. I takt med alltfler elbilar längs våra vägar spås många besök bli längre och det ställer stora krav på utbudet, samtidigt som Circle K månar om snabba, enkla och smidiga besök för de kunder som har bråttom.

– Det är viktigt för oss att ha en stark och stabil partner som kan stötta oss i våra ambitiösa planer. Vi vill bland annat bli en ännu tydligare matdestination och förenkla livet längs vägen, och då krävs en pålitlig partner. Att Dagab erbjuder ett så stort sortiment gör dessutom att vi kan beställa mycket från en och samma leverantör, vilket minskar på antalet transporter. Det rimmar väl med vår hållbarhetsstrategi, säger Johan Backman, Director Marketing på Circle K.

Med ansvar för inköp, lagerhållning och ca 150 000 leveranser till butikerna per år så får Dagab en nyckelroll i Circle Ks utveckling framåt.

– Vi är väldigt glada över att fortsatt få vara partner till Circle K och ser fram mot att möta framtiden tillsammans. Dagabs vision att varje dag leverera Sveriges mest hållbara, prisvärda och moderna kunderbjudande inom mat passar mycket bra till Circle K´s fortsatta planer säger Dorothea Lüftner, chef affärsområde Externa Affärer, Dagab Inköp & Logistik.