Svenskarna gillar stark mat. Det tar Pizza Hut fasta på när man lanserar en stor höstkampanj på temat ”heta veckor”. Pizza Hut samarbetar med Arvid Nordquist under hösten 2022, och lägger till ett gäng heta rätter kryddade med Tabasco på menyn. Målet med kampanjen är att öka synligheten och att berätta om Pizza Huts breda sortiment utöver pan pizza, som alla ännu inte upptäckt.

r Niklas Ågerup, CPO, för Pizza Hut Sverige.

– I vår lansering med tillhörande kampanj har vi tagit fasta på svenskarnas kärlek till tacos och kryddstark mat. Vi har lyssnat på våra konsumenter och tagit fram helt nya recept som är hjältar i höstens kampanj: Fem pizzor, tre nachorätter och nya heta kycklingvingar med extra hetta som utan tvekan kommer skapa starka smakupplevelser! säger Niklas Ågerup, CPO, för Pizza Hut Sverige.

LÄS OCKSÅ: Pizza Huts värvar ny marknadschef från lösgodistronen

Pizza Hut är starkt datadrivna och plockar med sig lärdomar från den senaste sommarkampanjen och den omfattande konsumentstudie de precis utfört. Studien visar att flertalet efterfrågar kycklingvingar och nachotallrik på menyn – som redan ingår. Dock är kännedomen om detta låg vilket Pizza Hut nu tar fasta på genom kommande höstkampanj.

Nyheterna på menyn under hösten är:
• Spiced up Pepperoni Lover
• Oh so spicy Marguerita
• Extreme heat pizza
• Hot things Chicken Wings
• Spiced up Cheesy Crust
• Spicy Nacho Plate

– Vi fortsätter att lyssna på vad konsumenterna vill ha, och leverera nytänkande ihop med starkt kommunikationsstöd som sätter matupplevelsen i fokus. Vår sommarkampanj resulterade i dubblerad försäljning och ökad varumärkespreferens. Detta är en grym start för
oss i vår ompositionering och relansering av varumärket! Med höstens heta veckor vill vi fortsätta visa att vi är lyhörda, relevanta och att vi har en bred meny, med mer än bara pizza, som passar alla smaklökar, säger Andrea Lindgren, CMO för Pizza Hut Sverige.

– Tillsammans med Pizza Hut har vi sträckt varumärket ytterligare genom att laborera och testa nya sätt att använda Tabasco som ingrediens. Resultatet blev flertalet riktigt goda rätter. Ska bli spännande att se hur det tas emot i restaurangerna, säger Christian Sandberg,
Produktchef OOH, Arvid Nordquist.

Nyheterna finns tillgängliga på meny med start måndag den 5 september 2022, och kampanjen kommer att synas över hela landet, och i digitala kanaler till och med 30 november.