ANNONS

En mer hållbar, smidigare och smartare lösning för kunder och medlemmar. Med det digitala kvittot kommer Coops kunder få en bättre överblick över sina inköp, mer information om de varor de handlar och inte minst bidra till att färre papperskvitton skrivs ut.

Coop fortsätter sin digitala resa och lanserar nu det digitala kvittot. Målet är att underlätta för konsumenter, skapa mervärde vid varje inköp och erbjuda en ny typ av kundkommunikation. Vare sig det är grönsaker, kött eller mejeriprodukter som dominerar i köket så kommer kunderna få värdefull information i det digitala kvittot – allt för att underlätta och möjliggöra smartare val.

Carita Weiss, Chef betalningar, Coop.

– Papperskvitton är begränsade i sin utformning. Vi vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och som skapar mervärde. Genom att fokusera på vad varje kund vill ha kan vår digitala kvittotjänst förstärka shoppingupplevelsen, säger Carita Weiss, Chef betalningar, Coop.

Ett digitalt kvitto kan med rätt funktioner bli ett kraftfullt verktyg för att förstärka kunderbjudandet och tillföra mervärde till kunden. Med digital kvittohantering kan man utveckla ett kunderbjudande utifrån vad kunden efterfrågar och behöver för att underlätta vardagen.

– Levande kvitton hjälper dig att göra medvetna val helt omedvetet. Med hjälp av AI-analyser kan kunden om den vill på sikt få automatiska förslag som guidar till en mer hållbar och hälsosam livsstil, säger Carita Weiss.

Till att börja med kommer det digitala kvittot att finnas tillgängligt för Coops medlemmar via Coop Scan & Pay-appen. Därefter kommer tjänsten lanseras på coop.se och i Coop-appen för att sedan göras tillgänglig för alla Coops kunder.

ANNONS