Ekologiska Säljbolaget har nu skapat möjligheten för effektivare leveranser till dagligvaruhandeln genom samordnade direktleveranser av flera ekologiska varumärken.

-Vår verksamhet har fram till nu främst varit inriktad mot foodservice och storhushåll, nu breddar vi vår kompetens och distribution till dagligvaruhandeln. Genom ett samarbete med Ekologiska Säljbolaget så skapas denna möjlighet, säger Johan Fransson, vd Alt Grönt.

Ekoleveransen är ett samarbete mellan Ekologiska Säljbolaget och Alt Grönt med fokus på ett optimerat varuflöde för ekologiska produkter. Alt Grönt är Sveriges enda grossist med 100 procent ekologiskt sortiment och har sedan 1990 levererat till foodservice och storhushåll. Ekologiska Säljbolaget firar 10 år och arbetar rikstäckande med säljbearbetning samt marknadsföring inom både foodservice och dagligvaruhandeln

-Vår vision har sedan vi startade varit att bidra till en bättre värld genom att tillgängliggöra ekologiska produkter och varumärken som ett alternativ. Genom ett djupare samarbete med Alt Grönt och Ekoleveransen, så kan vi utveckla detta ännu mer, och på ett för kunderna smartare sätt, säger Mikael Palmberg, vd Ekologiska Säljbolaget.

Genom att samla flera ekologiska varumärken på samma order och leverans förenklar Ekoleveransen butikernas betalnings, beställnings- och orderflöde vid inköp från mindre samt unika varumärken. Utöver att säljkåren hos Ekologiska Säljbolaget tar order så ligger dessutom hela sortimentet tillgängligt på Stockfiller.com för att förenkla butikernas beställningsrutiner ytterligare.