Människor vill äta hälsosamt samtidigt som godissuget ökar. Det skapar perfekta förutsättningar för Wellibites, menar bolagets grundare och VD, Sara Serray. Hon är utbildad apotekare och kostexpert och ser hur de här trenderna går utmärkt att kombinera.

Sara Serray, VD och grundare Wellibites
Sara Serray, VD och grundare Wellibites

— Alla ska kunna njuta av gott godis. Därför är Wellibites fritt från socker, gluten och palmolja. Det är även veganskt, vitamin- och mineralberikat och producerat i Sverige med naturliga färger och smaker. Med andra ord, det smakar gott – men gör också gott, säger Sara Serray.

Att Wellibites går hem råder det inget tvivel om. Omsättningen för 2020 visar på en ökning på över 400 % jämfört med 2019 och målet för 2021 är att minst fördubbla omsättningen. Enkelt uttryckt tänker Sara Serray se till att Wellibites tar en större del av marknaden för funktionellt godis.

Därför har Wellibites tagit hjälp av kommunikationsbyrån The Bond för en översyn av varumärket och kommunikationen. Som en del i det märks en uppdaterad logotype och en helt ny påsdesign.

— Alla som provar Wellibites älskar smaken och med den nya förpackningsdesignen kommunicerar vi ännu tydligare att det här är ett supergott godis. Det gör att fler kommer att upptäcka oss, välja Wellibites och få njuta av ett hälsosamt och gott godis, säger Sara Serray.

De nya påsarna rullas ut i butik under januari och februari. Dessutom blir de synliga hos en helt ny återförsäljare då Reitan (Pressbyrån och 7-Eleven) tar in Wellibites i sitt sortiment från vecka 7.

Under början av 2020 lanserades Wellibites i Norge och snart är turen kommen till ytterligare länder.

”Suget efter hälsosamt godis är stort i hela världen. Nu har vi, tack vare en starkt ökande försäljning, större möjligheter att tillgodose det behovet. Frågan är inte om Wellibites snart finns i fler länder. Frågan är hur snart och på vilka marknader,” säger Sara Serray.