Ludvig Anderberg är från 1 januari 2020 ny verksamhetschef på Mat.se. Ludvig kommer närmast från Revolution Race där han varit operativ chef. Innan dess var han ekonomichef och tillförordnad vd på Nelly.

– Det ska bli oerhört roligt att få ansluta till teamet på Mat.se. E-handeln av mat har stor tillväxtpotential och Mat.se ligger i framkant vad gäller smarta lösningar och har förmodligen marknadens bästa serviceerbjudande, säger Ludvig Anderberg.

Mat.se ingår i Axfood-koncernen med en tydlig roll – att vara det varumärke som ligger längst fram i utvecklingen av e-handel med mat. Mat.se var bland annat tidiga med att testa leverans direkt till konsumentens kylskåp, tog tillsammans med Volvo fram en lösning för så kallad in-car-delivery och i slutet av 2019 lanserade Mat.se den största klimatmärkningen i världen på över 3 000 livsmedel. 

Den nye verksamhetschefen ser stora likheter mellan mat och de branscher han tidigare representerat och tar med sig sina erfarenheter från. Men också olikheter.

– Livsmedelsbranschen är omgärdad av en mängd regler som gör den mer komplex än modebranschen, säger Ludvig Anderberg.

Ludvig Anderberg efterträder Karin Jelkeby som nu tar över rollen som utvecklingschef på Mat.se.

– Det känns väldigt roligt och spännande att Axfood satsar så mycket på Mat.se, både vad gäller att stärka utvecklingssidan som ledarskapet. Detta ger oss möjlighet att fokusera än mer på innovation när det gäller mat online, säger Karin Jelkeby.